حسین طاهری، تهیه‌کننده مجموعه «سلمان فارسی» با بیان اینکه برای پخش این اثر عجله نکنید، گفت: تاکنون چهل و پنج درصد از «سلمان فارسی» فیلمبرداری شده و حدود بیست و شش قسمت از سریال در بهار سال گذشته به اتمام رسیده است.

«سلمان فارسی» با نسخه سینمایی مستقل / ۴۰ بازیگر خارجی جلوی دوربین رفتند

به گزارش قدس آنلاین، حسین طاهری تهیه کننده مجموعه «سلمان فارسی» به کارگردانی داود میرباقری در گفت‌وگو با برنامه استودیو هشت رادیو نمایش گفت: این روزها سخت مشغول تولید مجموعه «سلمان فارسی» هستیم و با سرعتی در حدود دو و نیم برابر بیشتر از سال‌های گذشته مراحل فیلمبرداری این سریال را انجام می‌دهیم و امیدوارم بتوانیم هرچه زودتر فیملمبرداری بخش ایران را به اتمام برسانیم.

طاهری افزود: این روزها در شهر شاهرود مشغول ضبط سکانس‌های این اثر هستیم. پیش از این نیز در فصل زمستان در این منطقه حاضر بودیم، اما بخش های مربوط به فصل بهار و تابستان و مقاطع گرم سال باقی مانده بود که در حال تکمیل کردن آن هستیم. اواخر شهریورماه گروه تولید به شهرک سینمایی غزالی بازمی‌گردند و فیلمبرداری در تهران پیگیری خواهد شد.

وی درباره حضور طولانی مدت گروه فیلمبرداری در شهر شاهرود گفت: شاهرود جغرافیایی ویژه دارد و تنها به فاصله هشتاد کیلومتر، شاهد برف و منطقه کویری و نخلستان هستیم. این ویژگی خاص و بهره بردن از خصوصیات چهار فصل باعث شده تا از این منطقه به عنوان یکی از لوکیشن‌های اصلی مجموعه «سلمان فارسی» استفاده شود، در صورتی که مشابه این وضعیت در کشورهای اروپایی و آفریقایی وجود ندارد.

«سلمان فارسی» با نسخه سینمایی مستقل/ ۴۰ بازیگر خارجی جلوی دوربین رفتند

طاهری درباره روند تولید این مجموعه و زمان پخش آن که در روزهای اخیر حاشیه‌هایی را به همراه داشته است گفت: برای پخش این اثر عجله نکنید اما تاکنون چهل و پنج درصد از «سلمان فارسی» فیلمبرداری شده است و فصل مربوط به بیزانس که در حدود بیست و شش قسمت از سریال را دربر می‌گیرد، در بهار سال گذشته به اتمام رسید و از تابستان سال پیش تاکنون مشغول فیلمبرداری بخش‌های مربوط به ایران باستان از فصل دوم هستیم. از اواخر سال آینده نیز فیلمبرداری بخش‌های مربوط به حجاز و دوره اسلام آغاز خواهند شد. همچنین تاکنون مراحله تدوین راف کات بخش‌های فیلمبرداری شده به اتمام رسیده و به صورت موازی کارهای فنی این مجموعه در حال انجام است.

این تهیه‌کننده در ادامه گفت: روایت این مجموعه از تولد سلمان فارسی در ایران آغاز می‌شود و دوره بیزانس مربوط به فصل دوم این سریال است. همچنین بخش مربوط به حجاز و دوره اسلامی، فصل انتهایی این مجموعه خواهد بود. فصل بیزانس دشوارترین بخش این مجموعه بود، چراکه معماری مربوط به این منطقه در ایران وجود نداشت و لوکیشن‌ها به دلیل ماهیت قصه که در گذر و حرکت است، دارای تنوع بسیار زیادی بودند. در این بخش، سلمان منطقه به منطقه سفر می‌کند و وارد کلیساها و دیرهای متفاوت می‌شود.

طاهری درباره ساخت دکورهای این مجموعه با مصالح باکیفیت خاطرنشان کرد: بناهای مربوط به بیزانس و دوره ایران باستان با کیفیت بسیار بالایی ساخته شده است و ماندگار خواهند بود. در آینده مردم می‌توانند در بازدید از شهرک سینمایی غزالی از دکورهای مربوط به بخش ایران باستان به صورت یکپارچه دیدن کنند. بنا به تاکید سازمان صدا و سیما و در همکاری با این مجموعه، دکورهای موجود در شهرک سینمایی غزالی با مصالحی ماندگار و باکیفیت ساخته شده است و برای بازدید عموم قطعا بسیار دیدنی خواهد بود.

وی درباره عوامل حاضر در تولید این مجموعه گفت: من و آقای میرباقری تاکید داشتیم تا این مجموعه بدون کمک از نیروهای خارجی تولید شود و تکیه اصلی بر امکانات و صنایع موجود در سینمای ایران باشد. البته در گروه بازیگران این اثر بیش از ۴۰ بازیگر از ملیت‌های گوناگون نظیر «مراکش»، «تونس»، «یونان»، «ترکیه» و «ارمنستان» تاکنون مقابل دوربین رفته‌اند.

«سلمان فارسی» با نسخه سینمایی مستقل/ ۴۰ بازیگر خارجی جلوی دوربین رفتند

تهیه کننده مجموعه «سلمان فارسی» درباره زمان دقیق پخش آن گفت: باید بخش‌های مربوط به ایران باستان به صورت کامل فیلمبرداری شود تا بتوان به صورت روشن در این باره اظهار نظر کرد. آقای میرباقری تلاش می‌کنند تا این مجموعه را با کیفیت مناسبی به تولید برسانند و تاکنون از روند تولید آن کاملا رضایت داشته‌اند و سازمان صدا و سیما نیز کیفیت اثر را تایید کرده است. در تلاش هستیم تا با سرعت بیشتری فیلمبرداری این مجموعه را ادامه دهیم و امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۵ یا ۱۴۰۶ این مجموعه آماده پخش از تلویزیون شود. همچنین معماری بخش‌های مربوط به حجاز تا میزان هفتاد درصد آماده بهره‌برداری شده است اما همچنان تولید آن زمان خواهد برد.

وی ابراز داشت: نگاه میرباقری به این دوران از دریچه شخصیت سلمان فارسی بسیار ویژه است و تلاش می‌کنیم کار متفاوتی در صنعتی فیلمسازی سینمای ایران صورت داده و روایتی صحیح از خرد ایرانی‌ها و مسلمانان آن دوره داشته باشیم. امیدواریم این مجموعه نهایتا تا اوایل سال ۱۴۰۶ آماده شود. با حمایت‌های سازمان صدا و سیما، لوکیشن‌های هر فصل از یک سال پیش از فیلمبرداری آماده می‌شود و اکنون در حال ساخت لوکیشن‌های مورد نیاز برای سال آینده هستیم.

طاهری ادامه داد: قریب به بیست هزار نفر برای بازی در این سریال نام‌نویسی کردند که از حدود پنج هزار نفر مصاحبه به عمل آمد و خوشبختانه بیش از هزار و پانصد نفر از هنرمندان تئاتر در سراسر کشور برای بازی در این مجموعه انتخاب شدند. در فصل اول که مربوط به دوره بیزانس بود، بیش از ۴۴۰۰ دست لباس با کیفیت و درجه یک در کارکاه‌های مختلف آماده شد.

وی در پایان گفت: قطعا نسخه‌های سینمایی مستقلی نیز از هر فصل این مجموعه ارائه خواهد شد و آقای میرباقری چنین نگاهی را دنبال می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.